Principles of reading; reading English texts for main ideas; analysis of vocabulary and meaning; setence structures uesd in textbooks,journals and academic articles;principles of writing;elements and specific feature in each type of writing at the paragraph level; writing for opinions and reasons.
- Teacher: บุษบง ปรีดาวงศากร
ภาษาญี่ปุ่นสำหรับผู้ที่ไม่มีพื้นฐานความรู้ภาษาญี่ปุ่นมาก่อน สร้างทักษะการฝึก การพูด การอ่าน การเขียนในลักษณะรูปประโยคพื้นฐาน ที่ใชไวยากรณ์เบื้องต้นไม่ซับซ้อน โดยใช้ตัวอักษรภาษาญี่ปุ่นพื้นฐาน การออกเสียงคำภาษาญี่ปุ่นให้ถูกตอง การสนทนาภาษาญี่ปุ่นและการอ่านให้ความเข้าใจภาษาญี่ปุ่นสั้นๆได้
- Teacher: Suzuki Hideyuki
ผึกทักษะการฟัง การพูด การอ่านและการเขียนในลักษณะที่ผสมผสานกันทั้ง4ทักษะ ศึกษาคำศัพท์โครงสร้างไวยากรณ์ การอ่านเก็บใจความสำคัญและการเขียนในระดับที่สูงขึ้น ตลอดจนการฝึกฟังและพูดเพื่อนำไปใช้ในชีวิตประจำวัน
- Teacher: Suzuki Hideyuki
Integration of English communication in listening, speaking, reading, and writing in general situations through specific situations by starting from daily life contexts to typical workplace context.
- Teacher: Suzuki Hideyuki
1.เพื่อให้ผู้เรียนรู้และเช้าใจลักษณะภาษาไทย
- Teacher: ธิดารัตน์ โกศลสาระสินธุ์
พัฒนาทักษะการรับสารและการส่งสารโดยการฝึกจับใจความสำคัญ สรุปความ วิเคราะห์ และประเมินค่า นำเสนอสารด้วยการพูดและการเขียนอย่างมีวิจารณญาณและสร้างสรรค์ รวมทั้งสร้างงานเขียนในเชิงวิชาการ
- Teacher: ธิดา จินดามณี
Integration of English communication in listening, speaking, reading, and writing in general situations through specific situations by starting from daily life contexts to typical workplace context.
- Teacher: Suzuki Hideyuki